Marknad & kommunikation

Maximera det digitala kundmötet - Online

Maximera det digitala kundmötet - Online

Allt förändras. Som säljare spelar vi ofta våra matcher på bortaplan i en analog tillvaro, tiderna förändras och kundmötet flyttar in i det digitala. Vad är skillnaden? Hur ska jag agera? Vilka verktyg behöver jag? Vad avgör vem som får sälja?

Målgrupp

Utbildningen riktar sig till säljerfarna och säljetablerade personer som har, eller kommer att genomföra kundbesök i det digitala landskapet. Personer som ytterligare vill stärka sin roll som driven säljare på en allt mer utmanande marknad och med nya kanaler.

Innehåll

• Konsten att förbereda det perfekta digitala kundmötet.
• Checklistan innan mötet till mig och kund.
• Att bygga relation i en digital miljö.
• Hur leder man ett digitalt kundmöte?
• Hur bygger jag upp en bra presentation?
• Hur får jag kunden att lyssna och titta?
• Video, en möjlighet, men hur låter jag egentligen?
• Att förmedla en känsla i en digital kanal
• Tekniken, hur får jag allt att funka?
• Vad gör jag när det strular?
• Hemligheterna för succé, längd på möten, interaktion etc
• Att göra avslut och förflytta affär i en digital värld.
• Interaktion, hur får jag kunderna att vara delaktiga.
• Hemuppgift till nästa tillfälle.

MÅL MED UTBILDNINGEN
Att genomföra digitala kundmötet är något helt annat än analoga, därför måste vi vara bäst när det gäller. Utbildningen ger dig kunskap som maximerar ditt kundbesök även digitalt. Detta genom att öka din kunskap, färdighet och ditt digitala agerande som säljare, före, under och efter kundmötet.


Utbildningen genomförs under 3 timmar på utbildningstillfälle 1 samt 4 timmar på utbildningstillfälle 2. Den genomförs live där möjlighet till frågeställningar och integrering är möjlig.
Teori varvad med praktik, ett träningsläger i att bli bäst på digitala kundmöten. Atmosfären är öppen och bygger på ett högt engagemang och aktivt deltagande från deltagarna. Utbildningen kommer att ge tydliga verktyg i hur du lyckas i det digitala kundmötet, i presentationen, med tekniken och för att skapa framgångsrika kundrelationer för framtiden.