Kundbemötande

Kundbemötande

Du lär dig utveckla din professionella yrkesroll inom kundservice. Du får även lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden!

Målgrupp

För alla inom företaget som kommer i kontakt med kunder på något sätt och som vill lära dig att ge service utöver det vanliga, t.ex. kundtjänstpersonal, receptionister, support, säljare, servicepersonal m.fl.

Innehåll

• Vad är ett bra kundbemötande?
• Att skapa relationer – även i korta möten.
• Min inställning till kunden och mitt företag – hur avgörande är det?
• Positiva uttryckssätt – vad säger vi och hur säger vi det?
• Vilka verktyg kan du använda dig av för att öka kundnöjdheten, oavsett hur nöjd eller missnöjd kunden är från start?
• Hur hanterar vi svåra situationer med kunder?
• Vilka verktyg finns det för att hantera sin egen situation vid besvärliga kunder.

Vi blandar föreläsningen med kortare övningar och diskussioner. Målet är att skapa en förståelse för hur jag som medarbetare kan påverka kundupplevelser och vilka effekter det får för både kund, medarbetare och företag. Medarbetarna ska efter utbildningen känna sig tryggare och säkrare i sina roller att möta kunderna.

  • Intresseanmälan

    För tillfället finns det inga tillfällen för dig att registrera dig på men du kan göra en intresseanmälan så kontaktar vi dig.

    Gör intresseanmälan
  • Omfattning: 1dag
  • Läs mer om våra praktiska upplysningar