Marknad & kommunikation

LinkedIn - online

LinkedIn - online

Oavsett om du vill nå ut med en tjänst, en produkt eller ett varumärke så är LinkedIn ett fantastiskt redskap för att på ett kostnadseffektivt sätt nå ut med ditt budskap mot precis rätt målgrupp.

Målgrupp

Den här utbildningen riktar sig till dig som vill förbättra effekten av företagets närvaro, nå ut med ett budskap till rätt målgrupp och arbeta strategiskt med LinkedIn. Du jobbar kanske idag inom marknadsföring & kommunikation och/eller vill lära dig det samma. Kursen passar även dig som chef, som vill få en förståelse för vilka möjligheter som finns inom digital marknadsföring, genom LinkedIn. Tänk på: Den här utbildningen riktar sig till dig som arbetar med en företagssida.

Förkunskaper

En företagsutbildning i LinkedIn för dig som nybörjare eller för dig som har försökt ett tag, men inte får de resultat du önskar eller som krävs.

Innehåll

Kursinnehåll:
Effektivisera & optimera närvaron
Medarbetarnas roll & vad som är viktigt på deras profiler som ambassadör för varumärket
Hur du gör företagssidan intressant & sökbar
LinkedIns statistikverktyg, vilka når du idag?
Få starkare varumärke & fler konverteringen med rätt innehåll
LinkedIns alla format – vilket är bäst, egentligen?
Hur algoritmerna fungerar och hur du får bästa effekt på dina inlägg
7 steg till en lyckad annonskampanj
Vanliga misstag gällande annonsering och i Campaign Manager
Vikten av en handlingsplan – jobba strategiskt eller inte alls!
Dessutom får du en on-demand kurs, kom igång med annonsering på LinkedIn – tillgång i 3 månader.

I kursen ingår även 12 månaders fortsatt experthjälp, i vår Alumni-grupp på Facebook. En riktigt bra utbildning behöver även en fantastisk efterföljande support.


Kursledaren Linda Björck
Linda Björck är en av Sveriges främsta LinkedIn-experter och ingår i en expertgrupp utvald av LinkedIn Norden. Linda har arbetat med marknadsföring i 25 år, är utbildad social media manager och expert på LinkedIn.

Hon är en “pedagogisk nörd” och extremt kunnig inom de konverterande delarna av LinkedIn, vilket märks tydligt på alla våra utbildningar eller rättare sagt på utvärderingarna som samstämmigt påpekar den nyttan/konverteringsökningen som blivit resultatet av utbildningen. Årligen genomför hon ett 60-tal uppdrag som föreläsare och har ett stort antal utbildningar runt om i landet, inom LinkedIn och strategisk marknadsföring i sociala medier.

Sedan 2017 ingår hon i en expertgrupp, utvald av LinkedIn, och har direktkontakt med LinkedIn i Stockholm.

2022 blev hon utsedd till en av Sveriges topp 100 föreläsare av Event effect. Och hennes blogg har i 3 år i rad utsetts till en av Sveriges bästa B2B-bloggar.