Hållbarhetskommunikation steg 2

Nu kommer en fristående fortsättning på förra årets uppskattade utbildning i hållbarhetskommunikation. Under denna eftermiddag fördjupar vi oss i hur man kan få med hela organisationen med på tåget i hållbarhetsarbetet.

Målgrupp

Utbildningen riktar sig till kommunikations- och marknadsansvariga, miljö- och hållbarhetschefer samt andra ansvariga gällande hållbarhetsfrågor. Utbildningen passar både B2C- och B2B-företag.

Innehåll

Nu kommer en fristående fortsättning på förra årets uppskattade utbildning i hållbarhetskommunikation. Under denna eftermiddag fördjupar vi oss i hur man kan få med hela organisationen med på tåget i hållbarhetsarbetet.
Många företag bedriver ett ambitiöst hållbarhetsarbete men missar att kommunicera kring det. Detta gäller ofta både den externa men framförallt den interna kommunikationen. Genom att öka sin kunskap kring hållbarhetskommunikation kan man öka inspirationen och engagemanget hos sina medarbetare samt underlätta för medarbetare att göra bra val i situationer med komplex information.
Under denna halvdagsutbildning kombineras föreläsning med övningar och exempel från verkligheten. Du kommer att lära dig mer om bland annat:
• Internkommunikation - förändringsledning för att få med hela organisationen i hållbarhetsarbetet
• Fördjupning inom målgruppsanpassning - hur olika personlighetstyper triggas av olika argument och kommunikationskanaler, både internt och extern
• Nudging - metoder för att göra det lätt att välja rätt, utan piska eller morot

Omfattning

4 timmar