Tillbaka till alla Utbildningar

Bli diplomerad expert på att annonsera på Facebook och Instagram

När filteralgoritmerna gjort det väldigt svårt att nå ut gratis, så blir alternativet annonsering. Antingen som komplement eller ersättning. Du har säkert boostat ett och annat inlägg, men känner antagligen att det inte riktigt är värt det, eller att du inte riktigt förstår hur och varför. Du kanske t.o.m. är en ganska van annonsör, men vill sänka konverteringskostnaderna ännu mer. Låt oss göra dig till en diplomerad annonserings-expert!

Målgrupp

Gör man fel när man annonserar på Facebook och Instagram så kan det lätt bli precis lika dyrt som när man annonserar i papperstidningen. Så vill vi inte ha det, ptja förutom möjligen Mark Zuckerberg!

Innehåll

Spendera två halvdagar online tillsammans med annonseringsgurun och LunarStorm-grundaren Rickard Eriksson. Ja, han som startade världens första sociala medium.
Förbered dig för en kurs som är handgriplig, ytterst konkret, direkt användbar, kul och väldigt säljfokuserad. Bootcampen handlar lika mycket om vilka emotionella knappar man kan trycka på, såväl som de digitala, för att direkt förbättra resultatet:

Målsättning. Vad du vill åstadkomma är viktigt att definiera. Det påverkar tillvägagångssätt och utfall. Därför går vi noga igenom vilka målsättningar du ska välja vid olika situationer.
Målgrupp. Så tänker du och defiinerar målgrupper på ett listigt och kreativt sätt. D.v.s. undviker att betala för annonsvisningar mot folk som inte har behov av din produkt eller tjänst. Detta är ofta den stora kostnadsboven, som gör att konverteringskostnaden blir hög. Konverteringskostnaden är annonskostnaden kontra den intäkt annonsen ger. Den ska vara så låg som möjligt.
Argument. Varför behöver den potentiella kunden just din produkt eller tjänst? Vad är det för problem du löser för kunden. Och varför är du den bästa leverantören? Rickard kommer ge dig riktiga ögonöppnare.
Kundresan. En affär går sällan i lås vid första kontakten. Kunder behöver ofta värmas upp gradvis. Rickard kommer gå igenom de fiffiga verktyg som finns för att så ett frö hos iskalla, förbipasserande flanörer, bearbeta dem vidare och till slut knyta ihop säcken, få till en konvertering, där pengar och produkter/tjänster byter ägare. Många lägger mycket pengar på annonsering, men glömmer helt bort kundresan. Det blir dyrt, och genererar få affärer.

Du kommer få ett uppdrag som rör just din verksamhets utmaningar, och bootcampen avslutas med ett ganska snårigt prov innan du får ditt diplom.

Omfattning

8 timmar