Tillbaka till alla Utbildningar

Kundbemötande och service

Att öka kunskapen om vikten av gott kundbemötande och min viktiga roll som ”första kontakten” med kunden.

Målgrupp

För dig som har en stor del kundkontakt i din roll ex. kundtjänstpersonal, receptionister, innesäljare, servicepersonal

Innehåll

Begreppet marknadsföring - en kort översikt
· Vad är marknadsföring och service egentligen?
· Vilken roll har jag?
· Vad är affärstänkande? Vilka krav ställs på oss i morgon?
· Vår vision och värdegrund i företaget och hur det påverkar mitt arbete?
· Hur korrelerar våra värdeord med vårt affärsmannaskap?
· Vår kommunikation både externt mot kunden och internt i företaget

Att vara företagets ansikte utåt
· Vad är gott kundbemötande och bra service? Hur når vi dit?
· Att se möjligheter – positiva tankar ger bättre kontakter
· Person- och situationsanpassad service
· Hur kan vi ge kunden ett större mervärde?

Om kundkontakten!
· Hur kommunicerar vi, röst/ord/ hur vi tolkar och agerar?
· Positiva uttryckssätt – vad säger vi och hur säger vi det?
· Hur uttrycka sig positivt via mejl? Vilken mejlpolicy har vi och vad är viktigt när det gäller
mejlkontakt med kund?
· Hur hantera svåra situationer med kunder?
· Att kunna avsluta ett krävande samtal med kund på ett bra och effektivt sätt.

Metodik: Upplevelsebaserade övningar blandad med korta diskussionsföreläsningar och verklighetsförankrade case.

Omfattning

7 timmar

Kundbemötande och service