Tillbaka till alla Utbildningar

Kundbemötande och service

Du lär dig utveckla din professionella yrkesroll inom kundservice. Du får även lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden!

Målgrupp

För alla inom företaget som kommer i kontakt med kunder på något sätt och som vill lära dig att ge service utöver det vanliga, t.ex. kundtjänstpersonal, receptionister, support, säljare, servicepersonal m.fl.

Innehåll

Få ett försprång med utmärkande kundservice!
Kundbemötande och service är för alla inom företaget som kommer i kontakt med kunder på något sätt och är därför en väldigt bra satsning som skapar förutsättningar för kundrelationer som varar länge.

Marknadsföring - en kort översikt
• Vad är marknadsföring och service egentligen?
• Vilken roll har jag?
• Vår kommunikation både externt mot kunden och internt i företaget

Att vara företagets ansikte utåt
• Vad är gott kundbemötande och bra service? Hur når vi dit?
• Att se möjligheter – positiva tankar ger bättre kontakter
• Person- och situationsanpassad service
• Hur kan vi ge kunden ett större mervärde?

Om kundkontakten
• Hur kommunicerar vi, röst/ord/ hur vi tolkar och agerar?
• Positiva uttryckssätt – vad säger vi och hur säger vi det?
• Hur uttrycker man sig positivt via mail? Vilken mailpolicy har vi och vad är viktigt när det gäller
mailkontakt med kund?
• Hur hanterar vi svåra situationer med kunder?
• Att kunna avsluta ett krävande samtal med kund på ett bra och effektivt sätt.

Metodik: Upplevelsebaserade övningar blandad med korta diskussionsföreläsningar och verklighetsförankrade case.

Omfattning

7 timmar

Kundbemötande och service