Digital marknadsföring

Få de grundläggande verktygen och kunskapen till att lättare hitta dina kunder online och effektivt jobba mot ökad marknadsandel.

Målgrupp

För dig som vill lära dig hur digital marknadsföring fungerar och hur man praktiskt jobbar mot ökad närvaro på internet.

Innehåll

Det genomförs dagligen ca 50 miljoner sökningar på Google, bara i Sverige. Hur stor andel är presumtiva kunder? Hur ska man ta del av dessa kunder? Hur jobbar man med sökmotoroptimering, SEO, och hur analyserar man statistiken?

Utöver trafik från Google är social media ett starkt verktyg att nå ut till sina kunder med. Genom rätt strategiskt tänk och aktiviteter behöver det inte bli tidskrävande och dessutom bli mer mycket effektivt.
•      Vad är digital marknadsstrategi? Jobba mot strategiskt rätt val för just dig.
•      Vad definierar en bra hemsida?
•      Sökmotoroptimering, SEO. Lär dig praktiskt verktygen för att ta kommandot.
•      Google Adwords och Facebook-annonsering. Vilken och varför?
•      Google Analytics. Praktisk utbildning med fokus på hur man analyserar statistiken.
•      Social media. Hur ska man jobba med social media för att nå bästa resultat?
•      Content Marketing, vad är det? Hur jobbar man med det?
•      Mobilt. Framtiden är mobil. Vilka krav ställs vi inför?
•      Praktiska övningar och genomgång av de verktyg man behöver för att lyckas.

I utbildningen ingår dokument med praktiska steg för steg för flertalet övningar.

Efter avslutad utbildningen får ni även 1 timmes kostnadsfri rådgivning per telefon för vidare hjälp och konsultation till ett värde av 1 200 kr ex moms.

Omfattning

8 timmar