Vinnande försäljning

Vässa dig själv som säljare! Avgörande för ett företags framgång är hur försäljningsarbetet lyckas. Alla som jobbar med att sälja i någon form behöver säljträning. Det är nödvändigt att investera tid för att utveckla sitt säljande. För detta behövs en strukturerad säljprocess.

Målgrupp

Först och främst för dig som säljer till andra företag (B2B) eller organisationer.

- Du som är ny som säljare
- Du som är erfaren som säljare men behöver uppfräschning
- Du som är eller ska bli teknisk säljare
- Du som har en annan befattning som viss del av din tid arbetar med att sälja
- Du som är soloföretagare

Innehåll

- Säljarrollen. Vad innebär säljarrollen på ditt företag? Att kommunicera framgångsrikt med olika personlighetstyper
- Säljargument. Vältrimmade säljargument byggda på fördelar och mervärden ur kundens perspektiv ska vara plattformen i all kommunikation med marknaden.
- Säljmål och säljstrategi. Att sätta tydliga mål och utforma en säljstrategi ger en tydlig riktning och vägledning.
- Frågeteknik – Att använda frågeteknik för att bygga framgångsrika relationer och hjälpa dig att nå målet.
- Säljsamtalet från start till mål:
a) Besöksbokning. Hur du effektivt bokar besök med nya kunder och hur du övervinner mentala hinder
b) Hur du skapar förtroende och identifierar behov genom behovsanalysen
a) Invändningshantering. Låt invändningarna bli din vän
b) Att bemöta och hantera prisfrågor
c) Avslutsteknik

- Mål, planering och personlig målbild

Utbildning genomförs där teori och praktik varvas med genomgångar, diskussioner, grupparbeten och rollspel.

Omfattning

24 timmar